vineri, 10 octombrie 2014

Microregiunea Poiana Narciselor

In week-endul 10-12 Octombrie am ajuns in zona Zarnesti, Poiana Marului, intr-o minivacanta despre care o sa va mai povestesc.

Am descoperit cu aceasta ocazie un peisaj superb, foarte aproape de drumul national ce leaga Zarnesti-Poiana Marului de Sinca Veche. In localitatea Sinca Noua am avut placerea sa vizitam Biserica de lemn atestata in 1644, precum si 2 viaducte impresionante.

























Viaductul Podu' Ilii Calea ferata Fagaras - Brasov
Raza curbei = 250 metri
Lungimea = 99,40 m
Deschidere maxima = 60 m




















Viaductul Podu' Negru Calea ferata Fagaras - BrasovRaza curbei = 250 metri
Lungimea = 167,30 m
Deschidere maxima = 60 m
Pozitia: intre Sinca Noua - Valea Homorod km 40 + 307
Pozitia: intre Sinca Noua - Valea Homorod km 41 + 147

La 29 august 1908 s-a deschis calea ferata Fagaras - Brasov construita intre anii 1906 - 1908 de Concesiunea Beldy Tivadar prin firmele de constructie budapestane Max Schiffer si Mendel & Revesz.
Intre statia Sinca Noua si Halta Valea Homorod au fost construite primele doua viaducte de cale ferata din Romania realizate cu arce din beton armat dupa proiectele Prof. Dr. Szilard Zielinsky de la Institutul Politehnic din Budapesta.
Dupa peste 30 de ani de exploatare au aparut probleme incompatibile cu siguranta circulatiei trenurilor atat la cele doua viaducte cat si la structura Tunelului Diana aflat in apropierea lor.
Din aceste motive intre anii 1941 - 1943 a fost construita in regim de urgenta varianta ocolitoare Sercaia - Valea Homorod inaugurata la 3 noiembrie 1943 cu o lungime de 16,1 km.
In anul 1948 calea ferata Valea Homorod - Sinca Noua a fost demontata si cele 2 viaducte impreuna cu Tunelul Diana (535m) au fost abandonate.

Aceasta cale ferata nu mai exista, dar am constatat cu placere ca fostul terasament este perfect ciclabil, oferind un peisaj superb unde o sa revenim mereu cu placere.