vineri, 17 octombrie 2014

Sinca Veche – bisericile rupestre si Piatra Craiului



In Octombrie 2014 am fost cu un grup inimos in zona Zarnesti, Poiana Marului, Sinca Noua, Sinca Veche, Plaiu Foii.



















Vremea a fost superba, numai buna de pedalat. Dupa ce ne-am cazat in Poiana Marului si am servit un pranz delicios preparat de Gabi, am plecat plini de forta catre Sinca Veche, unde ne doream sa vizitam biserica rupestra de acolo. Dupa 10 km de sosea, am ajuns in Sinca Noua. Aici am vizitat biserica de lemn din sat, biserica construita in jurul anului 1600. Am plecat apoi pe un drum forestier catre viaductul Podu Ilii, viaduct dat in folosinta in august 1908. Viaductul a fost construit de austrieci, pe el trecand calea ferata Brasov – Fagaras, cale ferata ce a fost dezafectata in 1948. Viaductul Podu Ilii, impreuna cu Podu’ Negru, au fost primele viaducte din beton armat construite in curba din Romania. 





















Cum calea ferata a fost scoasa, terasamentul a fost acoperit de vegetatie fiind ideal pedalatului. Am descoperit astfel un traseu superb, ce serpuieste la baza padurii. 
















Dupa aproximativ 20 km am iesit inapoi in drumul asfaltat, trecand prin vadul raului Sinca, ajungand in comuna Sinca Veche, tinta excursiei. Aici am vizitat biserica rupestra din Sinca.
Bisericile rupestre de la Sinca Veche sunt cunoscute si sub numele de: templul implinirii rugaciunii, templul ursitelor, manastirea rupestra, pestera manastire sau grota.





Drumul catre Poiana Marului a fost superb, l-am facut singur, ceilalti fiind preluati de masina. Gabi ne-a asteptat la pensiune cu deja vestita saramura de pui cu mamaliguta.

Duminica am plecat motorizati catre Zarnesti, pentru a vedea ursii de la rezervatia Libearty.
Din Zarnesti a urmat o plimbare usoara pe biciclete, catre Plaiu Foii, mergand pe langa maiestuosa Piatra a Craiului! 




















Drumul este plin de praf, dar compenseaza peisajul superb oferit de toamna si de Crai.

















Vom reveni cu drag in aceste zone, mereu plini de forte proaspete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu